2016. november 11., péntek

Filmkritika: Doctor Strange

Végre elérkezett a november, amit filmes szempontból nagyon vártam már, mivel ebben a hónapban három olyan alkotás is a mozikba kerül, amikre nagyon kíváncsi vagyok. Ezek közül az első a mai bejegyzés tárgyát képező Doctor Strange, amit két napja sikerült megtekintenem. A korábbi Információmorzsák rovatokban tettem már utalásokat arra vonatkozóan, hogy ezt a filmet mennyire várom már, hiszen Marvel-film és ráadásul a kedvenc brit színészem játssza a főszerepet. Lássuk hát, milyen hatással volt rám "a doktor úr" bemutatkozó eredettörténete!
A történetről röviden: Stephen Strange idegsebészként praktizál. Arrogáns, önző ember, aki el van ájulva a saját nagyságától és tehetségétől, s lenézi az őt körülvevő embereket. Egy nap autóbalesetet szenved, aminek következtében olyan mértékben megsérülnek a kezei, hogy nem tudja tovább folytatni a munkáját. Kétségbeesetten kezdi keresni a gyógymódot, aminek segítségével visszatérhet a szakmájába. Így jut el Nepálba, a Kamar-Taj nevezetű helyre, ahol az Ősmágus tanításával mágikus képességekkel tesz szert, s ezeket a képességeit hamarosan használnia is kell, ugyanis gonosz erők próbálják meghódítani a Földet...
Miután felocsúdtam az új Marvel-logó csodálatából, és ténylegesen elkezdődött a film, nagyjából öt percnek kellett eltelnie, és megvett magának a film. Az első harcjelenet a térhajlításokkal annyira lenyűgöző volt, hogy pár perc elteltével vettem csak észre, hogy tátva maradt a szám. Aztán átugrottunk Amerikába, megismerkedtünk Dr. Strange-dzsel, és nagyjából egy jelenetből már tudtuk, micsoda önző emberrel állunk szemben. Valószínűleg nem voltam egyedül azon gondolatommal, hogy rögtön párhuzamot vontam közte és Tony Stark között. Ez a párhuzam végigvonult a filmen, de egyáltalán nem zavart, sőt kifejezetten tetszett. Az autóbaleset nagyon élethűre sikerült, de ugyanezt mondhatom el az összes harc- és akciójelenetről, mindegyik gyönyörűen megkoreografált volt. A spiritualitásról, a mágia kialakulásáról is érdekes dolgok hangzottak el, és nem mehetünk el szó nélkül a remekül becastingolt színészek mellett sem. Benedict Cumberbatch sziporkázott a címszerepben, mintha csak rászabták volna Doctor Strange köpenyét (és a legnagyobb szerencsémre feliratos verzióra tudtam elmenni moziba, így pluszban még a csodálatos hangját is hallgathattam, ami amerikai akcentussal is ugyanolyan szépen szól, mint amikor a brit akcentusán szólal meg); Tilda Swinton egyszerre volt misztikus, fenséges és vicces az Ősmágus szerepében, s a vele kapcsolatos fordulat engem alaposan meg is lepett; Chiwetel Ejiofor és Benedict Wong pedig a mellékszereplő vonalon alkottak nagyot. Rachel McAdams sajnos nem kapott túl nagy teret a kibontakozásra, pedig Christine Palmerben bőven volt még potenciál, illetve a Marvel-filmek egyik nagy hibája itt is megmutatkozott, jelesül, hogy a főgonosz ismét nem lett túl emlékezetes, holott Mads Mikkelsen becsületesen próbálkozott.
Összességében egy varázslatos, néhol szédítő, de alapvetően vicces filmet sikerült összehozni. Sokat segít az elfogadásában és a megszeretésében az elsőrangú látványvilág és a színészi gárda. És persze a stáblista utáni jelenetek sem hagynak cserben. :)


Értékelés: 85%
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Az összes térhajlítós és varázsolós jelenetet (nekem is kell egy olyan gyűrű!!!).
  - Wong, a könyvtáros hihetetlen figura.
  - Strange és Wong beszélgetéseit a könyvtárban.
  - A Levitáció Köpenyét.
  - Megismerhetünk egy újabb Végtelen Követ.
  - Stan Lee elmaradhatatlan cameóját.
  - A két stáblista utáni jelenetet. Az elsőtől majdnem leestem a moziszékről, a második pedig érdekes folytatást sejtet.


Doctor Strange (Doctor Strange)
színes, eredeti nyelvű, 115 perc
Rendező: Scott Derrickson
Szereplők: Benedict Cumberbatch, Tilda Swinton, Chiwetel Ejiofor, Mads Mikkelsen, Rachel McAdams, Michael Stuhlbarg, Benjamin Bratt, Scott Adkins

Nincsenek megjegyzések: