2016. szeptember 1., csütörtök

Könyvkritika: Rebecca Donovan - Elakadó lélegzet

A filmes kritika után jöjjön egy könyves értékelés! Ezt a könyvet még a nyár elején kaptam kölcsöntől egy barátnőmtől, és sikerült addig húznom az időt, hogy csak a nyár végére került sorra. Nézzük, mennyire akadt el a lélegzetem Rebecca Donovan írásától! Spoilerek előfordulhatnak!
A történetről röviden: Emma Thomas csendes, magába forduló lány. Egyetlen barátnője van, Sara, de rajta kívül senkivel nem beszélget a suliban, nem él különösebb társasági életet. A lánynak van ugyanis egy titka: otthon nem bánnak vele épp kesztyűs kézzel. A suliba hamarosan érkezik egy új fiú, Evan Mathews, aki fenekestül felforgatja Emma pontosan megtervezett mindennapjait, és egy új érzést, a szerelmet is fellobbantja a lányban…
Nagyon széles érzelmi skálát jártam be, miközben ezt a kötetet olvastam. Az elején sokszor felváltva féltettem Emmát az újabb bántalmazásoktól, és dühösen szitkozódtam Carol miatt. Amikor Emma tilosban járt, és jól érezte magát, én helyette is rettegtem, hogy mi lesz vele, ha véletlenül lebukik. Ugyanakkor imádtam figyelni Emma és Evan kapcsolatának alakulását, legtöbbször a könyvvel a kezemben sipítoztam, hogy: „Könyörgöm, jöjjetek már össze, olyan cukik vagytok!” Sarát is a szívembe zártam, mert igazi barátként viselkedett, folyamatosan ott volt, ha Emmának szükség volt rá akár egy beszélgetésről, akár egy öltöztetésről volt szó :) Evanbe pedig az első (na jó, talán második) pillanatban belezúgtam, úgyhogy fiktív szerelmeim sora egy újabb taggal bővült. Annyira tetszett minden megmozdulása: állandóan nevetett, érdekes programokat talált ki, és még meglepetés-vacsorát is csinált… Ilyen férfi kéne az én életembe is… Ami pedig Carolt illeti, hát mondtam rá egy-két olyan szót, amiket ő is használt Emmára, és végig azon tűnődtem, hogy ha talán valaki hátba csapná egy hólapáttal, akkor talán lenyugodna, és nem lenne olyan stresszes. Utálatos, paranoiás hisztérika. A cselekményvezetés az elejétől a végéig tökéletesen felépített volt, egyetlenegyszer akadtam csak ki, mégpedig amikor Emma Drew-val próbált vigasztalódni Evan elutazása miatt. Na, akkor a határán voltam, hogy szétcincálom a könyvet idegességemben (de ugye könyvet nem bántunk, és különben sem az én példányom, úgy meg pláne nem erőszakoskodok vele), sőt már olyanon is gondolkodtam, hogy belemászom a könyvbe, és elrángatom Emmát Drew mellől. Szerencsére végül helyreállt a rend, de aztán jött az utolsó két fejezet, amiktől megint sokkot kaptam, ugyanis eléggé a homályban hagyták a történet további alakulását, de amit leírtak, az alapján nem volt túl rózsás a helyzet. Szóval, az lesz a legjobb, ha minél hamarabb kikönyörgöm barátnőmtől a következő kötetet :)
Összefoglalva tehát a gondolataimat, ez egy megdöbbentő és helyenként kifejezetten dühítő könyv, de ugyanakkor csodálatos is, hiszen a szerelem gyógyító és minden nehézséget legyűrő erejéről szól. Mindenkinek meleg szívvel ajánlom!


Értékelés: 4,5/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Emma és Evan összes közös jelenetét.
  - Sara és Emma békülését.
  - Emma Evannek készített ajándékát.

Nincsenek megjegyzések: