2015. november 13., péntek

Könyvkritika: Sarah Addison Allen - Sugar Queen - Édes élet

Jó régen történt már, hogy olyan könyvet olvashattam, ami teljes mértékben magába szippantott, sokszor késztetett nevetésre és sírásra egyaránt, és úgy általában véve megajándékozott egy igazán remek olvasmányélménnyel. A mostani olvasmányaim közül egyikben sem találtam meg azokat az összetevőket, amiket fentebb felsoroltam, és türelmetlenül vártam, hogy végre felbukkanjon egy újabb kedvenc könyv a láthatáron. Örömmel jelenthetem, a várakozásnak vége: A Sugar Queen - Édes élet minden egyes feltételemnek és elvárásomnak maximálisan megfelelt, sőt még túl is teljesítette őket. Nézzünk meg hát közelebbről ezt a kedves kis történetet!
Josey huszonhét éves, egyedülálló nő, aki szereti a romantikus regényeket, az édességeket, nem tudja, hogy mit is akar tulajdonképpen az élettől, és még mindig az anyjával él. Egyhangú mindennapjai akkor változnak meg, amikor egy nap beköltözik a gardróbjába Della Lee Baker, aki a kisváros egyik kocsmájában dolgozik pincérnőként. A maga kissé goromba és furcsa módján pedig szép lassan megváltoztatja Josey életét... A könyvnek azonban nem ez az egyetlen cselekményszála, ugyanis a másik fontos mellékszál Chloe és Jake szerelmi életének története is. Tulajdonképpen egy sztorinak is felfogható, mivel elég hamar kiderül a könyv során, hogy mindenki ismer mindenkit ilyen vagy olyan okokból kifolyólag. Ha röviden próbálnám összefoglalni, azt is mondhatnám, hogy a történet igazából a szerelemről, a szeretetről és az elfogadásról szól.
Beszéljünk a karakterekről! Josey-val nagyon könnyen tudtam azonosulni, vannak bizonyos tulajdonságai, amikkel én is rendelkezem, és a történetben szembesülnie kell olyan nehézségekkel, amik számomra is ismerősek (elgondolkodtam, hogy lehetséges, hogy nekem ezért is tetszett nagyon a könyv). Végig izgultam érte, hogy sikerüljön neki végre kilépnie az anyja árnyékából, és rátaláljon a szerelem. Della Lee humorát, éleslátását el tudnám hallgatni hónapokig, hozzá hasonló ember felbukkanhatna nálam is, hogy ellásson pár bölcs tanáccsal. Mondjuk nekem csak komódom van, amiben egy ember nehezen férne el, de biztos találnék neki valami kényelmes helyet, ahol ellakna, amíg helyrepofozza az én életem is. Chloéban a könyvekhez fűződő viszonyát imádtam nagyon, illetve azt, ahogy a Jake-kel való kapcsolatára gondolt állandóan. Nem volt szép, amit a srác tett vele, ha velem történt volna ez, én biztos nem bocsátottam volna meg, de ebben a könyvben egyszerűen elképzelhetetlen volt számomra, hogy bárki is egyedül maradjon, így nagyon szurkoltam, hogy előbb vagy utóbb, de kibéküljenek.
Összefoglalva a lényeget: imádtam a könyv minden egyes sorát, pár oldal után már azt éreztem, évek óta ismerem ezeket a szereplőket, és nagyon hamar meg is kedveltem mindenkit (kivéve Juliant), rengeteget nevettem, viszont sokszor meg is hatódtam. A karácsony közeli hangulat, a téli síparadicsom, mint helyszín, a sok-sok édesség emlegetése, a könyvek szeretetéről és fontosságáról szóló bekezdések és egy csipetnyi varázslat mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy kedvencemmé kiálthassam ki a Sugar Queen - Édes életet. Depresszió és ingatag lelkiállapot ellen tökéletes gyógyír, és garantálom, hogy ez a könyv megédesíti az életed!


Értékelés: 5/5
Jelenetek, amiket érdemes figyelni:
  - Della Lee minden egyes beszólását.
  - Josey és Adam hóembert építenek.
  - Josey leírását arról, milyen is az első csók.
  - A könyv végi csavart Della Lee-vel kapcsolatban.

Nincsenek megjegyzések: