2014. október 19., vasárnap

Új kedvenc sorozat a láthatáron!

Van már jó pár sorozat, amit követek, és nyáron meg is fogadtam magamnak, hogy nem is kezdek bele újabba egy ideig, mert mindig attól tartok, hogy egyszer olyan sok sorozatot fogok követni, hogy össze fogok keveredni a történetekben :) Az AHS-t nemrégiben kezdtem el kerülgetni, lévén félős típus vagyok, horrorfilmeket is elvétve nézek, de valamilyen magmagyarázhatatlan oknál fogva a sorozat nem hagyott nyugodni, folyamatosan próbált magához vonzani.. Így pénteken fogtam a laptopot, lekapcsoltam a lámpát, besötétítettem, hogy meglegyen a hangulat, és meglestem a pilotot. És függő lettem!!! Nagyon félelmetes és fura volt, de pont ezért tetszett, plusz a cselekmény előrehaladtával egyre érdekesebb és megdöbbentőbb dolgok derültek ki. Annyit elmesélek, hogy ennek a sorozatnak az a sajátossága, hogy minden évad más tematikára épül, a közös pont természetesen a tiszta horror.
Az első évad a horror műfaj egyik nagy kedvencét, a kísértetház témakört választotta. Adott egy család, új házba költöznek, ahol hamarosan elszabadul a pokol... ismeritek az alapsztorit. Többet nem is mondok, nézzétek bele inkább, izgalmasabb, mintha én most itt nekiállnék fecsegni róla. Ma délutánra végeztem is az első évaddal, és úgy terveztem, akkor írok róla egy véleményt, aztán majd a jövő héten folytatom a második évaddal, mert nem akarom, hogy egybefolyjanak az egyes évad cselekményei. Aztán persze hogy nem bírtam magammal, és megnéztem a második évad első részét. Ó, egek, mennyire jó volt! Ezúttal egy elmegyógyintézet a helyszín, és már most rámhozták a frászt, mi lesz még később?
Mielőtt azt hinnétek, ennyi volt a bejegyzés, és a színészekre, esetleges kedvencekre már ki sem térek, megnyugtatlak titeket, van még mondanivalóm! Hah, de azt mind legépelni... Holnap nem fogok tudni jegyzetelni a suliban. A sorozatnak van még egy sajátossága a témakör váltogatása mellett: vannak színészek, akiket átvisz egyik évadból a másikba, de persze más karaktert játszanak. Így történhet meg az, hogy ha megszeretsz egy színészt, és az általa játszott szereplő meghal, vagy valami ehhez hasonló, akkor sem kell lemondanod arról, hogy a karaktert játszó színészt ne lásd viszont a következő évadban! (miért nincs ilyen opció a Trónok harcában? Jó, tudom, azért mert az más felépítésű sorozat. /ImissJojen/) És akkor most dobpergést kérek, ugyanis örömmel jelentem be a "Színészpasik, akiket imádok" csapatom legújabb tagját, Evan Peterst!!! Játszott már filmekben is, egyet-kettőt láttam is, és általában mindig ő volt a csóró, szerencsétlen srác, akinek nem jutott semmi a jóból. (akkor is mindig kedveltem, mert én alapból kedvelem, ha egy fiú nem tökéletes, hanem néhanapján kicsit setesuta) Az első évadban egy problémás fiút alakít, és valami iszonyatosan jól! Egy pszichopata, akinek érző lelke van. Félsz tőle, de meg is hatódsz rajta, és már az első megjelenésekor tudod, hogy ő lesz a kedvenced. A második évadban egy radikálisan eltérő szerepet kapott, mégis a színészi játéka ugyanolyan jó maradt. Mellette még Jessica Lange a másik kedvenc, viszont ő hasonló szerepben van a másodikban is, mint az elsőben: az idegesítő, öreg nőszemély, akinek kitekernéd a nyakát. A játéka elsőrangú.
Kicsit összeszedetlenre sikerült a beszámolóm (már megint), de remélem, a lényeg kihámozható belőle azoknak is, akik már ismerik a sorozatot, és azoknak is, akik még nem. Utóbbi csoportnak tanácsolnám, kezdjék el minél hamarabb, nem baj, ha tartasz tőle a horror-elemek miatt, attól csak még izgalmasabb lesz az egész!
Ráhangolódásképp belinkelem az első két évad főcímét:
https://www.youtube.com/watch?v=2c3VVJb562Y
https://www.youtube.com/watch?v=E00BPNKubKs

Nincsenek megjegyzések: