2014. szeptember 24., szerda

Új sorozat: Gotham

Általában május környékén szokták az egyes külföldi tv-csatornák hivatalossá tenni, milyen új sorozatokat indítanak az őszi szezonban. Így bukkantam rá a Gotham trailerére is. A képregényeket nem olvastam, és a számtalan Batman-film közül csak Christopher Nolan trilógiáját ismerem (és szeretem). Mégis volt valami izgalmas és ígéretes az előzetesben, ami miatt úgy döntöttem, elkezdem nézni a sorozatot. Szeptember 22-én volt az amerikai bemutató, de mára már elkészült a magyar felirat, neki is ültem hát a régóta várt epizódnak.
A történetről annyit, hogy jóval a Batman előtti időkből, egész pontosan Bruce Wayne szüleinek gyilkosságától indul. A koncepció (gondolom) az, hogy milyenek voltak, honnan indultak a mára már jól ismert gothami rosszfiúk (és lányok), illetve milyen volt Gotham, amikor megérkezett oda James Gordon nyomozó. Az ötlet remek, a megvalósítás annyira nem. A legnagyobb problémát számomra a színészek jelentették: többségük vagy nagyon kemény, vagy nagyon menő akar lenni, vagy a kettőt egyszerre; ha ez rendezői utasítás volt, akkor én a producerek helyében lecserélném a rendezőt, mert ez a fajta színészi játék sokat levon a cselekmény hitelességéből. Gordon nyomozó például szimpatikusnak tűnt, egészen addig, amíg el nem kezdett "én-vagyok-a-kemény-csávó" típusú arcokat vágni. Fish Mooney baromi jó gonosz - lenne, ha kicsit visszavenne a játékából Jada Pinkett Smith. Nem kezdem el sorolni, kinek mit kéne változtatni a játékán, lévén nem én vagyok a rendező, csak csendben megjegyzem ha ez így folytatódik tovább, akkor lehet bármilyen jó a továbbiakban a cselekményvezetés, rövid időn belül hanyagolni fogom a sorozat további nézését.
Nem szeretnék senkit lebeszélni arról, hogy nekiálljon követni a sorozatot, de őszintén ajánlani se nagyon tudom, mivel nem érzem azt, hogy teljes mértékben megérdemelné. Csak reménykedem benne, hogy hamarosan változni fog a színvonal - pozitív irányba.
(Tavaly a Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D is nehezen indult az elején, ott is csalódtam, aztán a közepétől kezdett igazán felpörögni. Remélem, itt is ez várható.)

Nincsenek megjegyzések: